Firmaet har ti ansatte. På kontoret som nå er flyttet til Røsand, sitter Aud Hjertvik og samler trådene i en hverdag der Odd Halvor er mye på farten. Ansatt i bedriften er også deres datter Marita Gustad, som er 21 år og kjørte opp for lastebil allerede i 2009. Marita er yngste skudd på stammen i firmaet, og trives i lastebilen enten det er lange transporter eller utkjøring av grus. Fremdeles er det slik at mange kunder stusser over kvinnelige sjåfører, forteller hun. Røyner det på er også Odd Halvors far Jon Gustad som er passert 70, fremdeles god å ty til når graveoppdragene blir for mange.

Bilde nr. 2 i artikkelen. Se bildetekst Marita Gustad kjører lastebil, mens moren Aud Hjertvik i lang tid har hatt ansvaret på kontoret i bedriften.
Firmaet kjøpte i 1999 opp Hoset Maskin, som nå er fusjonert inn i firmaet. Det betyr at de har en del langtransport, spesielt for Royal Transport, men det er også en god del kjøring for lokale firma. Aktiviteten på det området er tonet ned, og det er nå i hovedsak Erling Fladseth som tar seg av denne transporten.
Firmaet har en stor maskinpark, som blant annet består av 6 gravemaskiner, der den største er på 32 tonn. Tre boogiebiler med tipp for massetransport, hjullaster, traktor, dumper og alt annet som er nødvendig hører med.

Bilde nr. 3 i artikkelen. Se bildetekst Ikke alle oppdragene er like enkle og ufarlige. Dette bildet ble tatt for noen år siden under molobygging på Flatset, og da var det Odd Halvor selv som utførte det noe risikobetonte arbeidet.
Ikke alle oppdragene er like enkle og ufarlige. Dette bildet ble tatt for noen år siden under molobygging på Flatset, og da var det Odd Halvor selv som utførte det noe risikobetonte arbeidet.

Oppdragene har vært mange opp gjennom årene, og hovedsaklig på Averøya eller i Kristiansund. Kommunale vannledninger og avløpsledninger er det bygd mange av, og de siste årene har gangveg på Kårvåg og mye arbeid for Skretting og med Kristvika Næringspark og på Hestvikholmene utgjort store oppdrag. Andre store prosjekter firmaet har vært involvert i er Atlanterhavsveien og Atlanterhavstunnelen og ikke minst steinmuringen på den nye Kjønnøybrua, der Egil Hoel var ansvarlig for utførelsen.

Bilde nr. 4 i artikkelen. Se bildetekst Det er blitt stadig mer vanlig med muring i stein. Når man skal i gang med oppmuring med klo, er det Egil Hoel som får jobben. Her foran Kjønnøybrua der han hadde ansvaret.
I steinbruddet i Henda er det lagret mye stein, singel og grus, og det gir sikkerhet for leveranser. Når det begynner å tømmes fra tid til annen, leies et mobilt knuseverk inn som opparbeider nye lager av de aktuelle kvalitetene. Herfra leveres også større stein til grovfylling av tomter.

Bilde nr. 5 i artikkelen. Se bildetekst Bedriften har også eget utstyr for sveising av rør, og ofte er det Frank Ormset som har lang erfaring med dette som leies inn til større jobber. Vanligvis gjør det at man kan sveise sammen og dra ut store lengder, men her er det en skjøt som må tas i grøfta. Fra venstre Odd Halvor Gustad (på jobb med gips), Kjetil Lie, Jonas Bakken og Sigbjørn Hoel.