Daglig leder og hovedaksjonær er Robert Bjørshol, som har vært med på eiersiden siden 2005. Han utdannet seg opprinnelig som systemtekniker, og har hele tiden lagt vekt på at verkstedet skal være oppdatert og fornyet utstyrmessig og på kunnskapsområdet. Han har alltid trivdes med det elektronisk avanserte, og derfor er han også opptatt av å takle el-bilene som nå etter hvert kommer til verkstedet for 4-årskontroll. Det har vært kursing på elbiler i Trondheim, og det er nokså omfattende nye forholdsregler som må tas på grunn av den høye spenningen bilene har. Blant annet skal det være kjegler rund bilene som er innom, og spesialverktøyet for disse bilene er isolert for 1000 volt.
- Bortsett fra motorene og manglende eksosanlegg, er de jo som andre biler, sier Robert, som legger til at verkstedet er fullt autorisert også for disse bilene.

Bilde nr. 2 i artikkelen. Se bildetekst Spesialverktøyet for el-bilene er isolert for 1000 volt, og man må også bruke hansker i tillegg. Viktig er det nok også å ikke gå løs på bilene straks de kommer inn.

Å ha interesse for ny teknologi er nok også en stor fordel. Alle nye biler er utstyrt med avansert elektronikk, og enkelte kan man ikke skifte bremseklosser på uten å koble til en datamaskin. Dette krever mye kursing av de ansatte og avansert og kostbart datautstyr. Dataen gjør imidlertid at man kan ta på seg alle bilmerker, så folks tillit til merkeverkstedene er overdreven, og garantien gjelder uansett, blir det understreket på verkstedet. Får man et problem litt utenfor det vanlige, sliter oftest merkeverkstedene like mye som de andre. Verkstedet har da også økende tilsig av kunder som er klar over dette, og merker som positivt at tunnelen er på plass.
- Det var en del kristiansundere som ikke likte å forholde seg til fergene, forteller Robert.

Verkstedet er med i kjeden Mekonomen, som arrangerer kurs og oppdatering. Verkstedet følger da også de halvårlige kursplanene, der de fleste kursene er lagt til Molde.
De to andre som arbeider her er altså Tommy Andersen og Robin Torbjørn Bae. Robin er også Robert sin stedfortreder, og har også alle papirer som er nødvendig for å gjennomføre periodiske kontroller, og det er jo ikke lite. Blant annet kreves det sertifikat for minibuss, ved siden av de nødvendige fagbrev og kurs, blir vi fortalt med et smil.

Bilde nr. 3 i artikkelen. Se bildetekst Robin Torbjørn Bae er vokst opp med motorer, biler og sykler hjemmefra, og har fartstid både fra verksted hos Auto88, Bilsentrum og også verkstedet på Kårvåg der han startet lærlingtiden.

Tommy Andersen har vært ved verkstedet i to år nå og har mye av ansvaret for dekklegging, bremser og støtdempere. Tommy er egentlig kristiansunder, men har flyttet til Sveggen sammen med dame fra Gomalandet og gjort averøying av seg. Han har også arbeidet ved lageret til Monter, og etter hvert er det blitt 7-8 år på Averøya og tre unger på paret.

Bilde nr. 4 i artikkelen. Se bildetekst Tommy Andersen holder mye til under bilene, men som vi ser koser han seg også når han kommer inn i en fin bil.

Verkstedslokalene på vel 300 kvadrat og leid fra Kvarsvik Eiendom. opprinnelig ble verkstedet startet i Kvarsvika, og far og sønn Harald Kvarsvik eteblerte seg med disse lokalene helt tilbake i 1971.

Bilde nr. 5 i artikkelen. Se bildetekst Robert Bjørshol er daglig leder og hovedaksjonær i Bremsnes Bilverksted. Her ved serviceskranken får man også en kopp kaffe og twist mens man venter, noe Mona Angel og Tore Vågen som er innom med hver sin bil setter pris på.